Hvorfor og hvordan lager man et skikkelig kickoff?

The devil is in the details heter det i ordspråket. Selv om alle arrangement er viktige er kanskje et kickoff noe det forbindes ekstra store forventninger til, og som har ekstra mye innhold. Hvordan får man det til å overgå forventningene og skli sømløst med øye for hver detalj?

Å arrangere et kickoff for å igangsette et nytt år, halvår, produktlansering etc. er gøy, det er faglig viktig og ikke minst svært viktig for den sosiale kapitalen i firmaet. En gyllen mulighet til å takke de ansatte for innsatsen, gi kompetanseheving på en underholdende måte og motivere til videre innsats. At det er et godt arbeidsmiljø er en av de viktigste faktorene for lav fluktrate og lavt sykdomsfravær. Det å arrangere attraktive kickoff er noe som står som en påle i gjennom  arbeidsåret, noe man gleder seg til og som blir snakket om av ansatte så vel som andre i samme bransje. Det å gi tilbake til de ansatte gjør en til en tiltrekkende arbeidsgiver i sitt marked. Så hvordan gjør man det? Hvordan sikrer man at det er verdt investeringen? Nøkkelord er å sette tydelig mål og være nøye i planleggingen. 

 

 

Hvordan går man frem? 

Vi starter gjerne med en sparringssamtale som tar for seg de store linjene. Hvem er dere som bedrift, hvor mange, ønsket output etter arrangement, når ønskes det gjennomført etc. Vi har over 20 års erfaring i å spørre oppdragsgiver de spørsmålene som trengs for å arrangere et kickoff med wow-faktor og riktig måloppnåelse. Og er man usikker på ønsket output har vi kvalifiserte produsenter og pedagoger på huset til å sammen komme frem til et mål for arrangementet. 

 

 

Når bør vi sette i gang? 

Det korte svaret på det er jo før jo bedre. Ønsker man å plukke fra øverste hylle på lokasjoner, foredragsholdere, underholdning etc bør man være minst 6-12 måneder i forkant avhengig av antall deltagere og kompleksitet. Om man booker vinterarrangement før man tar sommerferie, og sommerarrangement før juleferie er man langt kommen. Det er svært mange detaljer i et vellykket kickoff og med de store linjene på plass kan vi dykke ned i finjusteringene. 

Fra tilbud til gjennomføring

Hos oss er du sikret samme prosjektleder fra idé til gjennomføring. Et kickoff handler om mennesker og det å se hver enkelt deltager i den store mengden. Det krever eierskap til arrangementet, og det får man kun ved å være med i hele prosessen og kjenne alle detaljer. Med over 200 arrangementer i året har vi opparbeidet oss et trent øye for detaljer, hva som er wow og hva som man bør unngå. 

 

Å sende oss en uforpliktende forespørsel er selvsagt gratis. For å gi et treffsikkert og best mulig tilbud, tar vi gjerne en forberedende prat før vi setter gang med tilbudsproduksjonen. 

Gå til vårt kontaktskjema her, fyll inn detaljer og vi svarer på din henvendelse.